Mali matematycy

Uczniowie klasy 2 od początku roku szkolnego 2020/2021, kiedy przystępując do cyklu inspirujących lekcji zostali studentami Uniwersytetu Dzieci, nieustannie poszukują odpowiedzi na pytanie tytułowe realizowanego przez nich projektu z zakresu wiedzy matematycznej.

Ilustracja do artykułu 156674015_1863872883768833_2689786003811967831_n.jpg

Zajęcia projektowe Uniwersytetu Dzieci „Mali matematycy. Gdzie kryje się matematyka?” w kl. 2

 

Uczniowie klasy 2 od początku roku szkolnego 2020/2021, kiedy przystępując do cyklu inspirujących lekcji zostali studentami Uniwersytetu Dzieci,  nieustannie poszukują odpowiedzi na pytanie tytułowe realizowanego przez nich projektu z zakresu wiedzy matematycznej. W ramach zajęć mali studenci regularnie uczestniczą w mini wykładach prowadzonych przez ekspertów i naukowców, które rozbudzają ich ciekawość. Rozwijają też swoje kompetencje – planowanie, krytyczne myślenie, wyciąganie wniosków i współpracę. Eksperymentują, konstruują i badają – uczą się przez zabawę. Do tej pory analizowaliśmy m.in.:

  • Czy wszystko da się zważyć i zmierzyć?
  • Ile ścian ma wielościan?
  • Jak mierzymy, jak odczytać i jak płynie czas?
  • Jak uczyć się koncentracji i uwagi?

Dzięki zajęciom projektowym nawet najwięksi klasowi przeciwnicy matematyki powoli się z nią pozytywnie oswajają. Co jednak najważniejsze, praca metodą projektu uczy też wykorzystywania zdobytej wiedzy matematycznej w praktyce. Przed nami jeszcze kilka równie ciekawych doświadczeń i eksperymentów, ponieważ matematyka jest wszędzie wokół nas!

M.Kućmierowska

Powrót na początek strony